tirsdag 14. juli 2009

England sommeren 09


Nå er jeg endelig tilbake fra England. Det har vært helt fantastisk og jeg har møtt kjempemange nye folk. Det var veldig lett og bli kjent med folk og alle var herlige, savner dem allerede. Selv om det var deilig og komme hjem igjen til det vanlige. Jeg tenkte jeg skulle skrive om hele språkreisen siden jeg ikke har fått blogget på 3 uker.

Margrete og meg våknet natt til onsdag, eller vi var vel oppe 0600. Vi spiser frokost og sitter oss i bilen og pappa kjørte oss til flyplassen. Vi var kjempespente begge to. På Flesland møtte vi de tre andre som skulle ta innenlandsfly fra Bergen til Oslo.

I Oslo møtte vi med en gang folk som stod med EF t-skjorter og de viste oss videre sånn at vi fikk ordnet med billetten. Etter ca 2 timer satt vi klare på flyet på vei til Gatwick i London. Vi var i London i to dager. Den første dagen, vandret vi rundt og så på blant annet: Big Ben, London Eye, Buckingham Palace, Madame Tussauds, Piccadilly circus, Westminster Abbey og mange flere. Vi var blant annet oppe å tok London Eye, det var helt fantastisk fin utsikt. Vi ble også kjent med Kine og Johanne denne dagen. Kine er hun vi bodde sammen med i vertsfamilien.
Den andre dagen i London var det shopping. Jeg fikk handlet mye. Alle butikkene var stengt da vi begynnte, utenom en. Primark. Min nye yndlingsbutikk. Alt var så ufattelig billig, det var liksom ingenting over 20 £ ( en pund er 10,04 kr ). Jeg kjøpte sinnsykt mye innpå der. Vi var jo selvfølgelig inn på TopShop, hvor jeg kjøpte en av de kjolene jeg viste i ett av mine tidligere innlegg. Det ble den røde med hjerter på ! Elsker den. Meg, Kine, Margrete og Johanne fant noen kjempesøte kofferter, som vi kjøpte etter den første dagen i London. Vi klarte og fylle den der også. Gjett om lederene lo da vi kom trillendes med de da. Pinlig ..


Så var det å sitte på buss i 6 timer før vi endte opp i Torquay hvor vi skulle tilbringe de neste 3 ukene. På busstasjonen møtte John oss. vertsfamilien. Han var kjempehyggelig. Vi fikk hele toppetasjen for oss selv. det var ett rom som på en måte var delt i to, med tv og senger også var det eget bad. Det var kjempefint. Jennifer som var konen i huset lager verdens beste mat. Vi fikk noe kjempegodt den første kvelden, det var poteter, skinke og en slaks stek. kjempegodt. Etter maten pakket vi ut, og så lå vi oss.

Den første dagen på skolen tok vi en test. den var ikke kjempevansklig. resten av dagen var vi i en park og spillet diverse sporter. dagene har gått sinnsykt fort og jeg syns ikke det er lenge siden vi reiste ned dit. jeg kom i den dårligste gruppen, som om det kom som en bombe. Vi ble delt inn i tre grupper. to av gruppene brukte bok 3 og en gruppe brukte bok 4. så egentlig var gruppe en og to på samme nivå.

Dagen gikk i ett kjør hele tiden, med Disco, funpack, sport i parken, lazer quest og mange andre aktiviteter. og skole da . lærte ikke alt for mye engelsk mens jeg var der. syns det var dårlig opplegg på skolen. Jeg kom i samme klasse som en som heter Isak, meg og han hadde det gøy for oss selv med å spille hangman og tre på rad hele tiden. Vi maste også i ett kjør sånn at lærerene flyttet oss fra hverandre. Engelsk er kjedlig og lærerene der gjore det enda kjedligere.

Jeg shoppet utrolig mye der nede og jeg hadde 17 kg overvekt da jeg kom hjem igjen.. så jeg måtte betale 700 kr i Oslo.. kjipt.
Kine
Johanne
Renate
Amalie
Tyra
savner dere sykt <3


6 kommentarer:

Renate sa...

Savna dæ utruli mykje allerede! <3

Aron sa...

hørtes ut så ein koslige tur : D
men 17 kg overvekt va vell litt mye ;o kanskje stemma at du har for lite kler nå vertfall :D

BigDeal sa...

ja, jeg ble forbanna når jeg måtte betale overvekt for alt ö hehe, har nok klær nå ! Blir jo nesten deprimert av å se i kleskapet ö

Aron sa...

haha :D

kine sa...

Savner deg å,jentami <3 hadde verdens beste tid med deg og resten av gjengen ;oo ilu snuppaa

BigDeal sa...

Utrloig glad i deg kine ! <3