torsdag 18. juni 2009

Ferdig på kaland skole for godt !

åårh, det er så ufattelig deilig å være ferdig på Kaland skole for godt ! Karakterene var jeg fornøyd med, og ikke minst orden og atferd. jeg satt der å ville ikke åpne det for jeg trodde jeg kom til å få nedsatt og at pappa ville kverke meg. Når jeg så at det stod "God" på begge, kunne jeg endelig slappe av. Det var en veldig deilig følelse.

Det var jo også litt trist at dette var siste gangen hele klassen var samlet (ja utenom Jarle og Martin.. bombe). for selv om det var drittsekker i klassen kommer jeg jo til å savne de fordeom. syns i alt at det egentlig har vært hyggelig. altså, det gjelder slett ikke alle lærerene. mangen av de kunne jeg fint klart meg uten. noen av de var jo ok, men andre kunne jeg ikke fordra ( og om jeg ikke tar feil, sikkert motsatt også)

Videre skal jeg begynne på hestelinjen på voss, noe jeg ser veldig frem til. ny skole, nye lærere og ikke minst nye fjes. ikke bare de samme gamle jeg har sett nå hver dag i, hehe bare 4 år. det skal bli deilig med nye venner. siden vi har samme interesse, hest, så blir det jo lett å snakke med folk også. Når jeg er ferdig på voss etter 3 eller 4 år, noe jeg ikke helt enda har bestemt meg for, skal jeg søke meg inn i forsvaret i 1 eller 2 år, noe jeg heller ikke helt har bestemt. deretter skal jeg søke meg inn på politihøyskolen i Bodø. altså jeg skal bli politi. kansje noe som overrasker noen siden jeg skal gå hestelinjen. for meg er dette supert, for etter 3/4 år får jeg studiekompetanse og jeg får jobbe 3 av 5 dager med hest de to/tre første årene og omvendt det siste. så jeg ser virkelig frem til å begynne på utdannelsen min.

Noen andre som har planene klare når det gjelder utdanningen sin ?

5 kommentarer:

Rebekka sa...

God ide. Menne hva er studeie kompetanse ?

BigDeal sa...

sånn at du kan studere videre på høyskoler og ta den utdanningen du vil :) altså det er samma om du går tre år almen eller tre/fire år voss :D

Rebekka sa...

Det skjønnte jeg ikke ... xD ( blondinen meg) Umm, Gidder du og forklare på msn ? (=

BigDeal sa...

Mhm :)

Jun sa...

Ijess, skal bli automatiker :D